Nyheter

Aktuellt om Fryshuset.

20 Nov - Nyhet

BonnierHoops! tog hem guldet på gårdagens Spinngala!

Ungdomar från hela Stockholm samlades under sommaren på Kista torg för att spela basket och låna böcker. Projektet, som gått under namnet BonnierHoops!, är ett samarbete mellan Bonnierförlagen, Fryshuset och flera andra aktörer. Igår tog BonnierHoops! hem guldet i kategorin Årets Event Marketing. En del av motiveringen löd "Folkbildning är helt enkelt alltid rätt. Även om det sker till rytmen av en studsande orange boll. ".

Juryns motivering

När och hur det ska folkbildas är en ickefråga. Folkbildning är helt enkelt alltid rätt. Även om det sker till rytmen av en studsande orange boll. Att få sådant att väcka läsintresse hos unga, en demokratifråga ju, det är så briljant så juryn utbryter i ett Hoops, they did it again.

Silver: DDB Stockholm med “Fråga Nordea Live” för Nordea Bank

Om priskategorin
Årets Event Marketing belönar kampanjer som på ett smart och effektivt sätt skapat en arena där kunder, partners, media och andra påverkansgrupper fått möjlighet att möta ett företag, en organisation, en produkt, ett varumärke eller en idé genom ett skräddarsytt event.

 

Tack till Håkanson United/FLB Europa/BrittonBritton och Bonnierförlagen!

Kanske missade du basketplanen och böckerna i somras, eller vill du bara veta mer? Kolla in den här filmen!