image

Anlita oss för utbildning i MyBrain

Målgrupp
Mentorer samt pedagoger, skolledning och elevhälsopersonal på högstadiet som är intresserade av ett systematiskt arbete på mentorstiden för att främja hjärnhälsa och lärande.

Upplägg
En heldagsutbildning 9.00-16.00
En uppföljning i form av en digital frågestund 60 min, cirka 6-8 veckor efter utbildningsdagen.

Kursmoment

  • Varför MyBrain på mentorstiden?
  • Bakgrund, syfte och metod.
  • Prova på övningar och innehåll i metodmaterialet MyBrain
  • Tid att djupyka i metodmaterialet och diskutera med kollegor.
  • Exempel på upplägg och läsårsplanering för mentorstiden.
  • Mentorstiden som del av skolans hälsofrämjande arbete.
  • Samarbete med EHT och vårdnadshavare.
  • Frågestund

Efter utbildningen

När du är certifierad i MyBrain-metoden kan du direkt börja använda det i ditt klassrum. En gång om året får du möjlighet att delta i en digital nätverksträff för alla som är certifierade och jobbar med materialet. Där kan vi utbyta goda idéer kring hur vi arbetar med MyBrain och diskutera tillsammans med andra.

Öppen utbildning
995 kr/person + metodmaterial 245 kr.

Skola eller skolor
Max. antal deltagare 40 st.
30.000 kr exklusive moms + metodmaterial 245 kr/person.
Resa och ev boende för utbildare tillkommer.

Kommun
Kontakta oss för mer information.

Malin.gutestam@fryshuset.se  

Sofia.bratt-graham@fryshuset.se

Utbildningar är planerade på flera orter i Sverige. Kontakta oss för mer information. 

Läs kursdeltagares tankar kring metodmaterialet
”Tydligt, strukturerat & det de efterfrågar”

”Det är aktuellt, enkelt, relevant och spännande”

”Vi har ett stort behov att belysa och prata om hjärnhälsa. Att ge eleverna verktyg för att må bättre är verkligen något som måste implementeras mer i alla skolor.”

”Detta är verktyg och metoder som är viktigt att ha med i ”ryggsäcken” genom livet. Att redan nu ha möjlighet att börja träna, samtala och så frön är otroligt relevant och viktigt för unga”

”Känns elevnära. Det är precis detta våra elever har efterfrågat!”

”Upplever att elever idag har problem med just det som ni tar upp”

”Många ungdomar idag kämpar med stress och psykisk ohälsa. Ju mer vi kan jobba med det i skolan desto bättre.”

”Det känns som enkla övningar som är relevanta för elevernas hälsa.”